2024 Jeep Wagoneer S elektrikli SUV sonunda geliyor
2024 Jeep Wagoneer S elektrikli SUV sonunda geliyor
2024 Jeep Wagoneer S artık bayilere geliyor ve artık zamanı geldi, hatta gecikti bile . Büyük beş koltuklu elektrikli crossover SUV , EV pazarının premium ucunda yer alıyor ve test ettiğimiz Launch Edition'ın zorunlu varış ücreti dahil 72.000 dolarlık etiketleri var. İki versiyondan biri EPA tarafından toplam 303 mil menzille derecelendirilmiş; biz onu sürdük.
Sadece yaklaşık 4.000 adet 2024 model yılı versiyonu üretildi, hepsi yüksek özellikli Launch Edition donanımına sahipti. Yöneticiler, 2025 Wagoneer S serisinin ayrıntılarının "çok yakında", muhtemelen Şubat ayındaki Chicago otomobil fuarında açıklanacağını söyledi. Bunlar hem arazi odaklı bir Trailhawk modeli hem de daha ucuz versiyonları içerebilir,
Genel olarak, elektrikli Wagoneer'ı yetenekli, hoş ve nispeten hızlı bir SUV olarak bulduk. Eğer bir soruyla ayrılırsak, bu, aracın temel kimliğiyle ilgiliydi: Bunu tam olarak bir Jeep yapan şey nedir?
Zamanı geldi, hatta gecikti bile
Detroit'in yerleşik otomobil üreticilerinin en küçüğü olan Stellantis'in satacak hacimli bir elektrikli aracı hiç olmadı. (İtiraf edilemeyecek kadar "sevimli" ama düşük menzilli, kompakt Fiat 500e'nin iki nesli yeterli değil.) Şimdi yeterli.
Elektrikli Wagoneer S, eski Chrysler'den haftalar arayla piyasaya sürülen iki EV'den biri. İkincisi, sesle geliştirilmiş vroom-vroom seslerine sahip elektrikli performans arabası olan kutuplaştırıcı Dodge Charger Daytona. Hemi topluluğuna EV performansını tanıtmak için tasarlandı ve bu da oldukça zor bir iş olabilir.
Birinci sınıf elektrikli beş koltuklu bir SUV olarak Wagoneer S daha kolay satılabilir olmalı. Yerli Cadillac Lyriq ve Tesla Model Y'nin yanı sıra Audi Q6 e-tron, BMW iX ve Mercedes-Benz EQE SUV gibi ithalatların da bulunduğu bir segmentte yer alıyor ve daha fazlası yolda.
Ocak ayının sonlarında, ılıman hava koşulları ve eyaletin elektrikli araçlara olan yoğun ilgisi nedeniyle, yeni bir elektrikli aracı test etmek için ideal bir ortam olan San Diego'nun Carlsbad, California bölgesinde yaklaşık 100 mil boyunca bir Wagoneer S kullandık.
2024 Wagoneer S: Sakin bir EV SUV şekli
Önden bakıldığında, geleneksel Jeep yedi yuvalı ızgara, tasarımı aydınlatan LED vurgulu ışıklarla bir kör plaka üzerinde yedi kanatçığa dönüşmüştür. Tasarımcılar, kaput yüzeyinden bu kanatçıklara kadar olan önemli eğime rağmen bunun "kendine güvenen bir yüz" olduğunu söyledi. Yan profil yeterince Jeep'vari ve alt ön kapılarda gururla duran model adını heceleyen karakteristik metal harflere sahip.
Jeep kimliğinin kaybolduğu yer arka taraf. Jeep'in sattığı tüm plug-in hibritlerde olduğu gibi bir "4xe" amblemi ve dar, tam genişlikte LED arka lambalar var. Çok dik eğimli arka cam, dikey yan destekleri Wagoneer S'ye kare, SUV yan profili veren büyük bir sepet kulplu tavan spoyleri ile akıllıca gizlenmiş. O eğimli arka cam ile spoyler arasındaki muazzam boşluğu yalnızca belirli açılardan görüyorsunuz. Her şey aerodinamikle ilgili: 0,29'luk belirtilen sürtünme katsayısı, Wagoneer S'yi şimdiye kadar satılan en kaygan Jeep yapıyor.
Ancak arkada kesinlikle Jeep yazan hiçbir şey görmedik. Aslında, kırmızı ışıkta önümüzde siyah bir SUV'a yaklaştığımızda, bunun bir Kia veya yeni Honda Prologue olduğunu düşündük; ta ki bunun başka bir Wagoneer S olduğunu fark edene kadar. Bu harika bir marka kimliği değil. Launch Edition'lar standart cam tavan, kemer çizgisinin üstünde tamamen siyah boya ve döşeme ve siyah alaşımlı 20 inç jantlara sahip.
İçeride de aynı hikaye. Malzemeler, kontrast dikişler ve birden fazla ekran "premium SUV" diyor ancak bunların gerçekten "Jeep" dediğini anlayamıyoruz. Alıcılar buna karar verecek. Küçük bir maskülen dokunuş, mat siyah plastikteki yıldız patlaması deseniydi ve bu desen artık otomobil iç mekanlarındaki klişe parlak piyano siyahı döşemenin yerini alıyor gibi görünüyor.
Bu ekranlar arasında 12,3 inçlik bir gösterge paneli, 12,3 inçlik bir orta dokunmatik ekran, sürücü için 10 inçlik bir head-up ekran, ön yolcu için gösterge panelinin sağında 10,3 inçlik bir dokunmatik ekran ve HVAC kontrolleri için son 10,3 inçlik bir ekran yer alıyor. Kontrol ve bilgi-eğlence yazılımı iyi çalışıyordu, ancak ara sıra yüklenmesi yavaş görünüyordu.
Yolda, havalandırma deliklerini yeniden ayarlayabilmek güzeldi (sana bakıyoruz, Rivian), ancak bazı kontroller (örneğin cam anahtarları, kilit düğmeleri) bir Jeep için garip bir şekilde küçük görünüyordu. Parça kutusu, belki? Cam tavanla birlikte iç mekanı önemli ölçüde aydınlatan isteğe bağlı kırmızı döşemeyi beğendik.
Şimdiye kadarki en hızlı, en rüzgara dayanıklı Jeep
En üstünlükler her zaman otomobil pazarlamacılarını heyecanlandırır, bu yüzden en baştan Wagoneer S'nin sadece en aerodinamik değil aynı zamanda 250 kW'lık (335 hp) motor çiftinin 0'dan 60 mil hıza 3,4 saniyede ulaşmasıyla şimdiye kadarki en hızlı Jeep olduğunu öğrendik. Bu, süperşarjlı 6,2 litrelik V-8 motoruyla 707 beygir gücü üreten Jeep Grand Cherokee Trackhawk'tan saniyenin onda biri kadar daha hızlı.
100,5 kWh (brüt kapasite) pil, 2027'nin başlarında Indiana, Kokomo'da yeni bir Stellantis-Samsung ortak girişim hücre tesisi hizmete girene kadar Samsung SDI tarafından ithal edilen nikel-manganez-kobalt hücreleri kullanıyor. Wagoneer S paketi 400 volt mimarisini kullanıyor ve çoğu Hyundai ve Kia EV'de olduğu gibi 800 voltta şarj etme yeteneğine sahip değil. %5-80 arası 2. seviye şarj süresi neredeyse yedi saat olarak belirtiliyor ve Jeep, Wagoneer S'nin 23 dakikada %20-80 arası hızlı şarj olabileceğini söylüyor (elbette ideal koşullar altında).
Wagoneer S için ana menzil derecesi 303 mildir ve test aracımız bu daha yüksek 303 mil derecesini veren Falken lastiklerle gitti. EPA sitesinin gösterdiği gibi , derecelendirmeyi %10'dan fazla düşüren ve 270 mile düşüren Pirellis'te bir Wagoneer S sürmedik. Ancak test aracı, %95 pil kapasitesiyle sadece 258 mil göstererek başladı. Menzil algoritması son 50 mil sürüş üzerinden hesaplama yaptığından, muhtemelen Jeep'i almadan önce agresif bir sürüş tarzını yansıtıyordu. Sürüşümüz verimlilik hakkında çok fazla bir sonuca varmak için yeterince uzun değildi; 2,5 mil/kwh tahmin ediyoruz.
Öngörülebilir derecede ağır, uygun derecede hızlı
Direksiyonda ve yolda, 3 tona (5.667 pound) yaklaşan bir kaldırım ağırlığı belirgindi, ancak gücü cömert bulduk ve örneğin yokuş yukarı rampalarda kısa hızlı hızlanma patlamaları için tamamen uygun bulduk. Wagoneer S, "Otomatik" sürüş modu önden arkaya 40:60 önyargılı olarak ağırlıklı olarak arkadan itişlidir. "Spor" modu bunu arkaya 20:80'e çıkarır.
Sürüşümüze, çekişi korumak için ön motora ihtiyaç duyulmadığı sürece %100 arkadan çekişli olan "Eco" modunda başladık. Eco, trafiğe ayak uydurmak için daha fazla pedal çabası gerektiriyordu, ancak muhtemelen birçok sürücü için uygun olurdu. Bu arada, düşük hızlı yaya uyarı sesi hoş bir şekilde meditatif bir uğultu.
Jeep'in rejeneratif frenlemesi tam olarak bizim hoşumuza gitmedi: düşük ayarda neredeyse fark edilmiyordu, ancak yüksek ayarda çok aniydi. Kayıtlara geçmesi açısından, maksimum rejenerasyon 0,2 ila 0,3 g üretirken, minimum sadece 0,04 ila 0,08 g'dır; oldukça geniş bir aralık. Belki de Jeep'in aktarma organları yazılım mühendisleri, algoritmalarının kenarlarını nasıl yuvarladıklarını hissetmek için daha deneyimli üreticilerin bir dizi EV'sini sürebilirler.
Piyasadaki en geniş beş koltuklu ticari araç olmasa da, elektrikli Wagoneer S dört yetişkinin rahatça seyahat edebileceği ve gerektiğinde beş kişinin seyahat edebileceği uygun bir alana sahipti. Ön koltuklar bile en düşük ayarda hafifçe diz üstü bir pozisyona sahipti, bu da zeminin altındaki kalın pili ve sürtünmeyi azaltmak için alçaltılmış bir tavan çizgisini yansıtıyordu.
Her iki test aracımızın da belirli düşük hız manevraları sırasında hafif sarsıntılar yaşadığını belirtmekte fayda var. İlk araçta arızalı ön aks bağlantısı teşhisi kondu ve yarı yolda ikinci bir araca geçtik. Bu araç, geri viteste hafif bir sarsıntı oluşana kadar kusursuz bir şekilde davrandı. Bu araçta bir çözüm duymadık.
Peki, tam olarak kimi hedef alıyorlar?
Jeep'in yeni lideri, kıdemli başkan yardımcısı Bob Broderdorf, markanın Wagoneer S için üç potansiyel alıcı grubunu hedefleyeceğini söyledi. Birincisi, Wrangler'ın (2021'den beri) ve Grand Cherokee'nin (2022'den beri) 4xe plug-in hibrit versiyonlarının sahipleri. Bu makul, ancak (a) plug-in hibritleri alıcılara açıklamak zor ; ve (b) bu sahiplerin birçoğunun, bazılarının veya hatta herhangi birinin PHEV'lerini prize takıp takmadığı tamamen belirsiz - çünkü Jeep, fişe takma davranışları hakkında veri yayınlamayı reddediyor. Bu grubu bir "belki" olarak sayın.
İkinci grup ise "Jeep alanında", Jeep'leri her yere gidebilen, her şeye tırmanabilen nitelikleri için öven gerçek 4x4 kalabalığından oluşuyor. "Trail Rated", kırılma açıları, Rubicon Trail vb. gibi ifadeleri düşünün. Wagoneer S arazide sürüş yapabilecek mi? Medya brifinginde yer almadı ve 6,4 inçlik yerden yüksekliği onu Jeep Grand Cherokee Trailhawk 4xe'nin (10,9 inç) yapabileceği türden kaya tırmanışlarından uzak tutacak. Elbette, Jeep "Güzel şeyler yine de kirlenebilir" ifadesinin yer aldığı bir Wagoneer S reklamı yayınladı , ancak orada "kirli" nemli ve biraz çamurlu anlamına geliyor gibi görünüyor.
Jeep-space alıcılarını kazanmak için yöneticiler, üretim aracıyla aynı gün tanıttığı Wagoneer S Trailhawk Concept'in üretim versiyonunu ekleyeceklerine dair güçlü ipuçları verdi . Trailhawk, sağlam 31,5 inç arazi lastikleri üzerinde hareket ediyor, daha yüksek bir yerden yüksekliğe sahip ve sürücü tarafından seçilebilen elektronik arka aks kilidi ve yeni bir Rock sürüş modu ekliyor.
Son olarak, Jeep aynı segmentteki yerli EV alıcılarını hedeflemeyi amaçlıyor. Wagoneer tam boy SUV'si (benzinli olanı) Ford ve GM rakiplerinden alıcılar çekti, bu yüzden Jeep bazı Chevrolet Blazer EV veya Cadillac Lyriq veya belki Tesla Model Y veya Rivian R1S sahiplerini avlayabileceğini düşünüyor. Şu anda Audi, BMW veya Mercedes-Benz rakiplerini kullananlar? Biz pek emin değiliz.
Lüks + Jeep… Tamamen elektrikli mi, yoksa ‘çoklu enerjili’ mi?
Jeep yöneticileri, Trailhawk'ın daha az pahalı versiyonlarla birlikte (çok büyük ihtimalle daha yüksek menzil derecesine sahip tek motorlu, arkadan itişli bir versiyon ) zamanı gelince Wagoneer S serisinin bir parçası olarak ortaya çıkacağını ima ettiler. Bir Trailhawk'ın ortaya çıkacağını varsayarsak, arazi yeteneklerinin ne olduğunu ve ekstra vites ve sürüş yüksekliğinin derecelendirilmiş menzili nasıl etkilediğini görmek için bekleyeceğiz.
Elektrikli Wagoneer S, elektrikli Charger Daytona'nın da temelini oluşturan STLA Large unibody "çoklu enerji" platformu üzerine inşa edilmiştir. Charger'ın, pil elektrikli Daytona versiyonuyla birlikte benzinli sıralı 6 güç aktarma organıyla sunulacağını zaten biliyoruz.
Jeep yöneticileri Wagoneer S'in gelecekteki versiyonları hakkında konuşmayı reddetti; ancak şirket elektrikli Wagoneer S'i yeterli sayıda satsa da satmasa da, birkaç yıl içinde ürün gamında bir plug-in hibrit benzinli versiyonun bulunması muhtemel görünüyor.
Bu arada, Jeep nihayet saygın, 303 mil pil-elektrikli SUV girişine sahip. Şimdi yapması gereken tek şey onu satmak.
Tepkiniz ne ?






